Διαμονή

άρθρο από gregory

2 Φεβρουάριος 2023

Πώς διαλέγω ξενοδοχεία; Ποιος τύπος δωματίου με βολεύει;

      Όσο ευχάριστη κι αν είναι η προετοιμασία ενός ταξιδιού δεν παύει να είναι ταυτόχρονα και λιγάκι αγχωτική όταν έρχεται η ώρα να κλείσουμε δωμάτιο σε ξενοδοχείο. Κάτι πολύ σημαντικό για την εξέλιξη και την ευόδωση του ταξιδιού. Τι πρέπει να γνωρίζετε λοιπόν για να περιορίσετε όσο γίνεται τις παρεξηγήσεις ή τις δυσάρεστες εκπλήξεις;

Πώς αξιολογούνται τα ξενοδοχεία;

     Τι σημαίνει όταν λέμε ότι ένα ξενοδοχείο είναι πέντε αστέρων; Ποιος αποφασίζει ποια θα είναι η κατηγορία του ξενοδοχείου που επισκεπτόμαστε; Τι διαφορά έχει το ξενοδοχείο των πέντε αστέρων από εκείνο των τεσσάρων; Η απάντηση είναι πιο περίπλοκη απ’ ότι φαντάζεστε.

     Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα ένα διεθνές πρότυπο κατάταξης ξενοδοχείων. Με αστέρια, διαμάντια ή κλειδιά, αυτό σημαίνει ότι κάθε χώρα χρησιμοποιεί δικό της σύστημα με αποτέλεσμα να μην είμαστε σίγουροι ποτέ για το τι αντίκρισμα έχει η κάθε κατηγορία. Μπορεί, π.χ. ένα ξενοδοχείο 3 αστέρων σε μια χώρα να είναι καλύτερο από ένα τεσσάρων σε μια άλλη.

    Η προσπάθεια εναρμόνισης των κανόνων τα τελευταία χρόνια, οδήγησε στην δημιουργία ενός κοινού ευρωπαϊκού συστήματος αξιολόγησης, του Hotelstars Unionπου τέθηκε σε ισχύ το 2010 σε ορισμένες χώρες και αργότερα σε περισσότερες (Ελλάδα (2013)

   Το σύστημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Hotelstars βασίζεται σε σύστημα ταξινόμησης με πέντε αστέρια και ένα Superior σήμα για έξτρα σημαία. Αντί για ένα ελάχιστο μέγεθος δωματίου και εγκαταστάσεις ντους (π.χ. μια μπανιέρα σε ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων), υπάρχει ένας κατάλογος των κριτηρίων με 21 προσόντα που περιλαμβάνει 270 στοιχεία, όπου μερικά είναι υποχρεωτικά για ένα αστέρι και άλλα προαιρετικά. Η κατάταξη έχει ως εξής:

 

  • 100% των δωματίων με ντους/WC ή μπανιέρα/WC
  • Καθημερινός καθαρισμός δωματίου (με δυνατότητα εξαίρεσης)
  • 100% των δωματίων με υπηρεσία τηλεόρασης και με τηλεχειριστήριο
  • WIFI πρόσβαση στο internet στους κοινόχρηστους χώρους και στα δωμάτια
  • Τραπέζι και καρέκλα
  • Σαπούνι ή πλύσιμο σώματος
  • Προσφορά ειδών υγιεινής κατά παραγγελία (π.χ. οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, κιτ ξυρίσματος)
  • ΠΕΤΣΕΤΕΣ ΜΠΑΝΙΟΥ
  • Υπηρεσία υποδοχής
  • Πληρωμή χωρίς μετρητά
  • Εκτεταμένο πρωινό
  • Προσφορά ποτών στο ξενοδοχείο
  • Δυνατότητα κατάθεσης
  • Πρωινός μπουφές
  • Φως ανάγνωσης δίπλα στο κρεβάτι
  • Πλύσιμο σώματος ή αφρόλουτρο
  • Ράφια λευκών ειδών
  • Πετσέτες μπάνιου και χεριών
  • Δίγλωσσο προσωπικό
  • Σετ ραπτικής και σκεύη βερνικιού παπουτσιών κατά παραγγελία
  • 10 ώρες στελεχωμένη υπηρεσία υποδοχής, διαθέσιμη μέσω ψηφιακής επικοινωνίας ή τηλεφώνου 24 ώρες
  • Σουίτα σαλονιού στο χώρο της ρεσεψιόν, υπηρεσία φύλαξης αποσκευών κατόπιν αιτήματος
  • Προσφορά ποτού στο δωμάτιο
  • Συσκευή για εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία κατά παραγγελία
  • Ψυχαγωγία ήχου ή πολυμέσων
  • Στεγνωτήρας μαλλιών, καθαριστικό χαρτομάντιλο
  • Καθρέφτης, κατάλληλη θέση ή σχάρα για να τοποθετήσετε τις αποσκευές/βαλίτσα
  • Υπηρεσία πλυντηρίου και σιδερώματος
  • Πρόσθετο μαξιλάρι και επιπλέον κουβέρτα κατά παραγγελία
  • Συστηματικό σύστημα διαχείρισης παραπόνων
  • Δίγλωσση, ξενοδοχειακή ιστοσελίδα
  • 16 ώρες στελεχωμένη υπηρεσία υποδοχής, φυσικά διαθέσιμη μέσω ψηφιακής επικοινωνίας ή τηλεφώνου 24 ώρες
  • Λόμπι με καθίσματα και υπηρεσία ποτών, μπαρ ξενοδοχείου ή σαλόνι
  • Πρωινό σε μπουφέ με υπηρεσία ή αντίστοιχη κάρτα μενού πρωινού
  • Μίνι μπαρ ή maxibar ή ποτά 16 ωρών μέσω υπηρεσίας δωματίου
  • Άνετα καθίσματα (επενδυμένη πολυθρόνα/καναπές) με βοηθητικό τραπέζι/ράφι
  • Μπουρνούζι και παντόφλες κατόπιν παραγγελίας
  • Καλλυντικά προϊόντα (π.χ. σκουφάκι ντους, λίμα νυχιών, μπατονέτες), καθρέφτης καλλωπισμού, μεγάλη επιφάνεια αποθήκευσης στο μπάνιο
  • Διεθνή τηλεοπτικά κανάλια
  • 24ωρη στελεχωμένη υπηρεσία υποδοχής, φυσικά διαθέσιμη μέσω ψηφιακής επικοινωνίας ή τηλεφώνου 24 ώρες
  • Υπηρεσία στάθμευσης με παρκαδόρο
  • Θυρωρός
  • Υπηρεσία μεταφοράς ή λιμουζίνας
  • Υπηρεσία αποσκευών
  • Εξατομικευμένος χαιρετισμός για κάθε επισκέπτη με λουλούδια ή δώρο στο δωμάτιο
  • Μίνι μπαρ και προσφορά τροφίμων και ποτών μέσω υπηρεσίας δωματίου κατά τη διάρκεια 24 ωρών
  • Συσκευή Διαδικτύου στο δωμάτιο κατόπιν αιτήματος
  • Χρηματοκιβώτιο στο δωμάτιο
  • Υπηρεσία σιδερώματος (επιστροφή εντός 1 ώρας), βερνίκι παπουτσιών και υπηρεσία ραπτικής
  • Υπηρεσία προετοιμασίας κρεβατιού το βράδυ
  • Κάρτα μενού πρωινού μέσω της υπηρεσίας δωματίου

    Ενδεικτικά ο κατάλογος κριτηρίων εδώ : (https://www.hotelstars.eu/greece/criteria/)

    Στην ουσία, αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε οπωσδήποτε είναι το εξής: Σε κάθε περίπτωση τα ξενοδοχεία αξιολογούνται με βάση τις ανέσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, αλλά και την ποιότητα αυτών. Πριν ταξιδέψετε φροντίστε να ενημερωθείτε αν το ξενοδοχείο που επιλέξατε προσφέρει υπηρεσίες που θεωρείτε απαραίτητες. Εξάλλου το πρόβλημα είναι μη σας λείψει κάτι. Οι εκπλήξεις από επιπλέον παροχές που δεν ήταν αναμενόμενες είναι πάντα ευπρόσδεκτες!!! Και κάτι άλλο…… Ένα ξενοδοχείο με ένα αστέρι δεν σημαίνει με τίποτα ότι θα είναι βρώμικο ή παρατημένο. Απλά ίσως σημαίνει ότι λειτουργεί σε μικρό ή μεσαίο κτίριο με ελάχιστο προσωπικό π.χ. οικογενειακή επιχείρηση.

    Βεβαιωθείτε λοιπόν, πριν κάνετε την κράτηση και όσο αυτό είναι δυνατό, ότι τα δωμάτια θα είναι καθαρά. Πώς; Διαβάζοντας όσο περισσότερα σχόλια επισκεπτών του ξενοδοχείου γίνεται, δίνοντας έμφαση στα πιο πρόσφατα. Κάντε το ίδιο με τις άλλες παροχές: πρωινό, κ.λπ.

   Όσο για τους τύπους των δωματίων κι εδώ υπάρχουν διαφοροποιήσεις.

   Υπάρχουν 2 είδη κατηγοριοποίησης των δωματίων που ενδεχομένως να συναντήσετε σε ένα ξενοδοχείο ή κατάλυμα. Ο ένας είναι το είδος του δωματίου (π.χ. standard, studio, deluxe κλπ) και ο δεύτερος ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να φιλοξενηθούν ανά περίπτωση: (μονόκλινο (single), δίκλινο (double), τρίκλινο(triple), τετράκλινα (quadruple).

   Τα STANDARD δωμάτια ενός ξενοδοχείου συνήθως αντιπροσωπεύουν το βασικό τύπο δωματίου ενός ξενοδοχείου παρέχοντας τις βασικές ανέσεις.

   Τα SUPERIOR δωμάτια (κάποια ξενοδοχεία χρησιμοποιούν και τον όρο executive) ορίζονται ως καλύτερα (superior) από τα standard και συνήθως υπερτερούν των standard σε μέγεθος, ποιότητα επίπλωσης και παρεχόμενων υπηρεσιών. Μια επιπλέον διαφοροποίηση που είναι αρκετά συχνή μεταξύ των superior και standard δωματίων είναι η παρεχόμενη θέα από το δωμάτιο.

   Τα DELUXE δωμάτια είναι η τρίτη και ανώτερη κατηγορία δωματίων που μπορείτε να βρείτε σε ένα ξενοδοχείο τα οποία συνήθως υπερέχουν σε μέγεθος, θέα, επίπλωση, υπηρεσίες κ.λπ. από όλα τα δωμάτια του ξενοδοχείου.

   Εκτός από τα δωμάτια σε αρκετά ξενοδοχεία παρέχονται σουίτες (suites). Οι σουίτες διαχωρίζονται σε JUNIOR SUITES και SUITES. Η Junior Suite είναι συνήθως ένα μεγαλύτερο δωμάτιο με ξεχωριστό καθιστικό όπου σε κάποιες περιπτώσεις η κρεβατοκάμαρα διαχωρίζεται με πόρτα και σε κάποιες άλλες με κάποιο διαχωριστικό το οποίο δε διαχωρίζει απόλυτα τους δύο χώρους. Η σουίτα (SUITE) η οποία είναι συνήθως ένα αρκετά μεγάλο δωμάτιο το οποίο έχει 2 ξεχωριστά δωμάτια (1 κρεβατοκάμαρα και 1 καθιστικό) τα οποία διαχωρίζονται με πόρτα. Πολλά ξενοδοχεία ορίζουν ως σουίτα οποιοδήποτε δωμάτιο έχει sofa ή sofa bed (καναπέ που μετατρέπεται σε κρεβάτι) οπότε θα πρέπει να το λάβετε υπ’ όψη στην επιλογή σας.

   Τα Studios είναι δωμάτια τα οποία μοιάζουν στη διαρρύθμιση με τις Junior Suites άλλα είναι σαφώς πιο απλά δωμάτια από αυτές και διαθέτουν κουζίνα/κουζινάκι και εξοπλισμό για μαγείρεμα. Τον τύπο αυτό δωματίου θα το συναντήσετε συχνότερα σε χαμηλότερης κατηγορίας ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και παραθαλάσσια καταλύματα.

   Τα Apartments είναι παρόμοια δωμάτια με τα Studios και διαθέτουν 1 ή 2 κρεβατοκάμαρες, ο αριθμός των οποίων συνήθως δηλώνεται στην περιγραφή του δωματίου (π.χ. 1 bedroom apartment, 2 bedroom apartment) και ένα καθιστικό.

   Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι παραπάνω περιγραφές ισχύουν γενικά αλλά σε πολλές περιπτώσεις η ερμηνεία των παραπάνω όρων εξαρτάται από το ξενοδοχείο, την κατηγορία του και την τοποθεσία του. Έτσι λ.χ. ένα standard δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων ενδέχεται να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες από ένα superior ενός ξενοδοχείου 3 αστέρων.

   Όσον αφορά τη δεύτερη κατηγοριοποίηση σε μονόκλινο (single), δίκλινο (double), τρίκλινο(triple), τετράκλινα (quadruple), να προσθέσουμε ότι επίσης υπάρχει η διαφοροποίηση μεταξύ του double room (δίκλινο δωμάτιο με ένα διπλό κρεβάτι) και του twin room (δίκλινο δωμάτιο με δύο μονά κρεβάτια). Αν το ξενοδοχείο δεν μπορεί να σας εγγυηθεί ότι το δίκλινο δωμάτιο θα έχει συγκεκριμένους τύπους κρεβατιών τότε στην περιγραφή του τύπου δωματίου θα αναφέρεται ο όρος double/twin. Εσείς μπορείτε να δηλώσετε την προτίμηση σας αλλά η εξυπηρέτησή σας εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα την ημερομηνία που θα πραγματοποιήσετε το check in.

   Στο δίκλινο δωμάτιο μπορεί να συναντήσετε κάποιες διαφοροποιήσεις όπως π.χ. double for single use το οποίο είναι ουσιαστικό ένα δίκλινο δωμάτιο το οποίο παρέχεται σε χαμηλότερη τιμή (ενδιάμεση συνήθως μεταξύ του κανονικού μονόκλινου και του κανονικού δίκλινου) για αποκλειστική χρήση από 1 άτομο.

    Γνώμη μου είναι ότι τα αστέρια δεν εγγυώνται την ατμόσφαιρα, τη γοητεία ή άλλα υποκειμενικά κριτήρια που σε κάνουν να θυμάσαι για πολύ καιρό μετά πόσο ευχαριστήθηκες τη διαμονή σου σε ένα ξενοδοχείο. Γι’ αυτό, όποτε μπορείτε, συμβουλευτείτε φίλους που εμπιστεύεστε την κρίση τους, και έμειναν σε κάποιο ξενοδοχείο στον τόπο που σκοπεύετε να επισκεφτείτε. Είναι ασφαλέστερο! Και μετά πείτε το και σε μας, παρακαλώ! Γι’ αυτό είμαστε εδώ! Και για να το διαδώσουμε…!

Μπορεί να σας αρέσουν…

Τα έγγραφα που χρειάζεστε όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό

Τα έγγραφα που χρειάζεστε όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό

     Αν είστε υπήκοος της ΕΕ, δεν χρειάζεται να επιδείξετε την εθνική σας ταυτότητα ή διαβατήριο όταν ταξιδεύετε μεταξύ κρατών της ΕΕ που ανήκουν στη Ζώνη Σένγκεν. Έστω κι αν δεν γίνεται έλεγχος διαβατηρίων στα σύνορα εντός της Ζώνης Σένγκεν, συνιστάται να έχετε πάντα μαζί σας διαβατήριο ή ταυτότητα, ώστε, αν χρειαστεί, να μπορείτε να αποδείξετε ποιος είστε (π.χ. αν σας το ζητήσει η αστυνομία, όταν επιβιβάζεστε σε αεροπλάνο κ.λπ.).

Διαβάστε Περισσότερα
Αποσκευές στο αεροσκάφος

Αποσκευές στο αεροσκάφος

     Πριν ταξιδέψετε φροντίστε να είστε ενήμεροι για το τι ισχύει σχετικά με τις αποσκευές ώστε να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως! Αναζητήστε κάθε φορά ανάλογα με την αεροπορική εταιρία με την οποία ταξιδεύετε τους κανονισμούς που ισχύουν. Μερικές εταιρίες στο εισιτήριο περιλαμβάνουν μόνο χειραποσκευή και ζητούν επιπλέον χρέωση για βαλίτσα.

Διαβάστε Περισσότερα
Η ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης ασθένειας

Η ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης ασθένειας

         Η Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ) εκδίδεται δωρεάν από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και προσφέρει το δικαίωμα δωρεάν, επείγουσας ιατρικής περίθαλψης στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία, με τους ίδιους όρους και κόστος (σε ορισμένες χώρες, δωρεάν) με τους ασφαλισμένους της εν λόγω χώρας. Η έκδοση ΕΚΑΑ συστήνεται τόσο για όλους τους ασθενείς με χρόνια νοσήματα όσο και υγιείς ταξιδιώτες εντός της ΕΕ.

Διαβάστε Περισσότερα

0 Σχόλια

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.